Bang & Olufsen bundelt krachten met Ferrari
Vandaag kondigt Bang & Olufsen een nieuwe collectie aan in samenwerking met motorsportpioniers Ferrari. De collectie is een eerbetoon aan Bang & Olufsen’s uitmuntendheid in aluminium en viert de gedeelde passie voor evenwicht, kracht en precisie door een reeks headphones en speakers in een nieuw jasje te steken: de Beosound 2 speaker, Beoplay H95 headphone, Beoplay EX earphones en de draagbare portable speaker Beosound Explore. Allemaal samengebracht in een opvallende rode tint, waardoor er een onmiskenbare verbinding ontstaat met het Ferrari-handschrift.
“We zijn erg enthousiast over deze samenwerking. Tijdens de creatie was er een sterk gevoel om samen geschiedenis te schrijven”, aldus Kristian Teär, CEO van Bang & Olufsen. “Het gaat helemaal terug naar het begin voor B&O en Ferrari. De oprichters, Enzo Ferrari, Peter Bang en Svend Olufsen, waren visionairs die hun industrie opnieuw definieerden door de status quo uit te dagen. Hun nalatenschap klinkt door de decennia heen en stuwt beide merken tot op de dag van vandaag naar nieuwe hoogten”.
Teär vervolgt: “De combinatie van de beste prestaties in zijn klasse, sierlijke esthetiek en nauwgezet vakmanschap bracht B&O en Ferrari samen om de collectie te creëren. Dit wordt versterkt door het ongeëvenaarde erfgoed van beide merken, waardoor deze samenwerking er een is om nooit te vergeten”.
Beide merken zijn al meer dan een halve eeuw toonaangevend op het gebied van innovatie. Bang & Olufsen geeft al sinds 1925 vanuit Struer, Denemarken, vorm aan het wereldwijde landschap van beeld en geluid en Ferrari ontregelt de auto-industrie al sinds 1947 vanuit Maranello, Italië. Meer dan 150 jaar innovatie tussen beide merken zijn verfijnd en samengebracht in deze samenwerking.
GEÏNSPIREERD DOOR DE ‘SUPERCAR’. GELUID DAT GEZIEN MAG WORDEN.
De Beosound 2 levert een 360-graden audio-ervaring in huis die elke ruimte vult. Het ontwerp is flexibel zodat de speaker op de vloer, op tafel of op een plank kan worden geplaatst en gemakkelijk van kamer naar kamer kan worden verplaatst. Actieve RoomSense en ingebouwde nabijheidssensoren combineren de schoonheid van de Beosound 2 met slimme technologie, terwijl de hoogwaardige aluminium kegel waarin de luidspreker is geplaatst zorgt voor een naadloze look en een superieure akoestiek.
In de Ferrari Collection is de Beosound 2 geanodiseerd in Bang & Olufsen’s Factory 5 in Struer, waardoor het ontwerp in het kenmerkende Ferrari-rood is uitgevoerd. De aluminium behuizing is gepolijst voor een hoogglans die de rijkdom van de rode tint versterkt. Het iconische Ferrari-embleem onder de grille maakt deze editie compleet.
Prijs: 4999€
De Beoplay H95, Bang & Olufsen’s toonaangevende headphone, biedt het beste geluid en de beste innovatie in zijn klasse. De op maat gemaakte titanium drivers leveren een krachtiger geluid dan ooit tevoren en dankzij de adaptieve actieve ruisonderdrukking kan de drager de ruisonderdrukking aanpassen door simpelweg de aluminium ring van de oorschelp te draaien. Afgewerkt met zacht lamsleer en 38 uur non-stop speeltijd, is de Beoplay H95 gemaakt om lang mee te gaan.
De headphone is voorzien van de gitzwarte tint van Ferrari, een tijdloze klassieker, met laser gegraveerde logo’s van Bang & Olufsen en Ferrari. Onder de oorschelpen zijn de titanium luidsprekerroosters geanodiseerd in een rijke rode tint, speciaal geselecteerd voor deze samenwerking.
Prijs: 1299€
De Beosound Explore is een portable speaker, perfect voor buiten. Met een IP67-classificatie, wat betekent dat hij volledig stof- en waterdicht is, is de Beosound Explore gemaakt om overal mee naartoe te nemen. Met Bluetooth en Fast Pairing is muziek altijd binnen handbereik en gaat hij de hele dag mee met tot wel 27 uur speeltijd.
Nu wordt de Beosound Explore geleverd met Ferrari’s laser gegraveerde steigerende paard en een opvallende zwarte karabijnhaak voor elk avontuur. De tweelaagse behuizing van de luidspreker is geanodiseerd in rood en zwart, zodat het rooster direct afsteekt tegen het donkere interieur.
Prijs: 249€
De Beoplay EX, de meest krachtige draadloze earphones van Bang & Olufsen, heeft actieve ruisonderdrukking, een ongeëvenaard geluid en wordt geleverd met een draadloze oplader voor maximaal 20 uur luisterplezier onderweg. Dankzij zes microfoons en intelligente straalvormingstechnologie kan de Beoplay EX worden gebruikt om zakelijke gesprekken aan te nemen en tegelijkertijd van muziek te genieten.
Voor de Ferrari-collectie bevat de rechteroordop een opvallend zwart gefolieerd logo van het Ferrari-embleem, onder glas gegoten in het iconische rood, geslepen en gepolijst voor een spiegelachtige glans.
Prijs: 499€
Vanaf 29 augustus is The Ferrari Collection online verkrijgbaar op www.bang-olufsen.com, bij geselecteerde Bang & Olufsen- en Ferrari-winkels en online op www.store-ferrari.com.
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé Je wil een Mercedes-AMG maar geen viercilinder, dan ben je meteen aangewezen op de Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé. Deze
MAZDA CX-60 2025
MAZDA CX-60 2025 Mazda kondigt de nieuwste evolutie van de Mazda CX-60 aan, met verbeterde prestaties, verfijningen aan het interieurdesign en geavanceerde technologie die een
Nieuwste creatie van DS Automobiles heet DS N°8
Nieuwste creatie van DS Automobiles heet DS N°8 DS N°8: the new generation from DS Automobiles DS Automobiles slaat een nieuwe weg in met de
De tweede generatie Audi Q5 Sportback
De tweede generatie Audi Q5 Sportback Audi breidt zijn modelgamma uit met een sportieve coupévariant, de Audi Q5 Sportback. Met zijn progressieve en dynamische silhouet
De nieuwe 33 Stradale op het circuit van Nardò
De nieuwe 33 Stradale op het circuit van Nardò Het ingenieursteam van Alfa Romeo heeft zojuist een intensieve testsessie afgerond met het “00 prototype” van
Nissan Ariya Evolve+
Nissan Ariya Evolve+ De Nissan Ariya, na de Leaf het tweede volledig elektrisch model. Deze volledig elektrische coupé-crossover zag ondertussen al meer dan 4 jaar