Voor al jouw informatie over de automotive wereld
Infomotive.be
Voor al jouw informatie over de automotive wereld

Polestar 2 Long Range Single motor

Polestar 2 breidt het gamma uit met 2 extra aandrijflijnen, na de Long range dual motor uitvoering komt er nu een singlemotor uitvoering die te combineren valt met de standaard of long range batterij. Deze extra keuzes zijn er gekomen om de elektrische fastback betaalbaarder te maken, hij is nu al verkrijgbaar vanaf 45.900€. Onze testwagen had de longrange batterij en de single motor, een 400V lithium-ion batterij met een capaciteit van 78kWh gecombineerd met een AC synchroon motor van 231pk/170kW op de vooras. Dit zorgt voor een theoretisch rijbereik tot 540km… echter in praktijk durft dit wel eens verschillen… bij de Polestar 2 is dit dus niet anders. Ons rijbereik tijdens de test kwam uit rond de 400km, zeker goed genoeg om zonder al te veel range anxiety op pad te gaan.

De 100km/h bereikt deze Polestar 2 in 7,4seconden. Ac laden kan tot 11kW en DC laden kan tot 155kW, goed om van 10-80% te laden in slechts 35min.

In het interieur kan de Polestar onmiskenbaar zijn Volvo roots verbergen, verschillende bedieningsknoppen en bijvoorbeeld ook het stuur, met een ander logo weliswaar, zijn integraal overgenomen. De schakelpook met het verlichte geïntegreerde Polestar-logo is wel een heel leuk detail. 

Het verticaal geplaatste infotainment scherm van 11,25-inch, gepowered door Android Automotive OS werkt werkt vlekkeloos en is misschien zelfs het van de mooiste van de markt momenteel. Het infotainment kan nog verder uitgebreid worden door middel van extra apps uit de playstore te downloaden. Momenteel is er nog geen connectie mogelijk met Android auto en Apple CarPlay, hopelijk wordt dit in de toekomst wel mogelijk. Het 12,2-inch bestuurdersdisplay kan naar wens ingesteld worden, van minimalistisch tot en met de kaartweergave van de ingebouwde Google maps app. Zelfs in heldere lichtomstandigheden of als de zon erop schijnt is dit zeer duidelijk af te lezen. 

De half automatisch verstelbare zetels in de Polestar 2 die gelijkaardig zijn aan zijn Zweedse neef de xc40 en zijn daardoor goed in te stellen en comfortabel. Door de visie van Polestar die een klimaatneutrale en milieuvriendelijke wagen willen afleveren is de binnenbekledingwel zeer beperkt, naast de stoffen afwerking heb je maar de keuze uit de beige nappaleder bekleding die dan nog gecombineerd wordt met hout afwerking. Voor een vooruitstrevend premiummerk toch eerder een klassieke keuze. Achteraan beschikken de inzittenden over voldoende beenruimte maar de zithouding is wel zeer recht, bij langere ritten is dit minder aangenaam.

De plastieken inleg rond de versnellingspook en ook aan en rond de ventilatieroosters ogen mooi maar sluiten niet mooi aan en aan de uiteinden sluiten ze zelfs niet aan. 

De Polestar 2 is met zijn lengte van 4.60m binnenin groot, hij beschikt over een kofferruimte van 405 liter en een frunk van 41 liter, ideaal voor de laadkabels en veiligheidsmateriaal. Leg je de achterbank plat loopt dit op tot 1095 liter.

De Polestar 2 rijdt aangenaam, dankzij zijn lage zwaartepunt voelt hij zeer baanvast aan, het gewicht van 2 ton merk je totaal niet, mede door de vlotte aandrijflijn en de goede remmen. De afwerking is niet altijd even premium zoals ze beweren bij Polestar. Spijtig voor een wagen die zonder opties 49.900€ kost.

Mazda CX-60 PHEV

Eerste test: Mazda CX-60 PHEV Eerder dit jaar lanceerde Mazda hun nieuwste aanwinst, de Mazda CX-60. De eerste wagen van 2 die aan de top

Lees verder »

CITROËN MY AMI TONIC

CITROËN MY AMI TONIC My Ami Tonic is voorzien van energieke en sprankelende grafische elementen om een ander facet van het karakter van de Ami

Lees verder »

Lexus NX 450h+

Lexus NX 450h+ De Lexus NX kent zijn oorsprong in het jaar 2014, nadien kwam hij in een benzine en hybride-uitvoering op de markt en

Lees verder »

FIAT 500X Hybrid

FIAT 500X Hybrid FIAT heeft onlangs de nieuwe 500X Hybrid (en Tipo Hybrid) geïntroduceerd, waarmee de elektrificatie van zijn gamma is voltooid. Dit programma begon

Lees verder »