Voor al jouw informatie over de automotive wereld
Infomotive.be
Voor al jouw informatie over de automotive wereld

Eerste tests 911 Hybrid

Ontwikkeling van de eerste 911 met hybride aandrijving succesvol afgerond.

  • Uitgebreide tests in het stadsverkeer, op landwegen en op het circuit
  • Prestatiehybride voor een dynamischer rijgedrag
  • 8,7 seconden sneller dan zijn voorganger op de Nürburgring

Digitale wereldpremière op 28 mei om 15.00 uur CEST
Stuttgart. De eerste Porsche 911 sportwagen voor de weg met hybride aandrijving staat in de startblokken. Na een uitgebreid ontwikkelings- en testprogramma is de nieuwe 911 met prestatiegerichte hybride aandrijving klaar voor serieproductie. ​ ​

Ruim vijf miljoen testkilometers

“Voor het eerst in de 61-jarige geschiedenis van ons icoon installeren we een hybride aandrijfsysteem in een 911 voor op de weg. Deze innovatieve prestatie-hybride maakt de 911 nog dynamischer”, zegt Frank Moser, Vice President Model Line 911 en 718. “ We hebben tijdens de ontwikkeling niets aan het toeval overgelaten en de nieuwe 911 onder allerlei omstandigheden over de hele wereld getest. Van vrieskou tot verzengende hitte, zoals het geval was tijdens de laatste testfase in Dubai. Of het nu gaat om een hoge belasting van de aandrijflijn in de veeleisende omstandigheden op bergpassen of in het stop-and-go-verkeer van een stedelijke omgeving, de nieuwe 911 heeft zelfs de moeilijkste uitdagingen met zelfvertrouwen overwonnen. Alles bij elkaar hebben onze ingenieurs en testrijders meer dan vijf miljoen kilometer aan ontwikkelingsritten afgelegd.”

Sneller dan zijn voorganger op de Nürburgring met 8,7 seconden

Testen en tunen op de Nordschleife van de Nürburgring heeft altijd een bijzondere betekenis gehad tijdens de ontwikkeling van de 911. Tijdens de prestatietests legde Porsche-merkambassadeur Jörg Bergmeister een ronde op het circuit af in 7:16.934 minuten – 8,7 seconden sneller dan de overeenkomstige versie van het voorgaande model. De testauto was uitgerust met standaard wegbanden, plus de aerokit met een vaste achtervleugel die al verschillende modelgeneraties als optie verkrijgbaar is en die zorgt voor meer neerwaartse kracht bij hoge snelheden.

“De nieuwe 911 is aanzienlijk sneller geworden op het circuit”, zegt Bergmeister. “We hebben meer grip, aanzienlijk meer kracht en de spontane respons van de performance hybride is een groot voordeel.” ​