Voor al jouw informatie over de automotive wereld
Infomotive.be
Voor al jouw informatie over de automotive wereld

DACIA JOGGER HYBRID 140

Een Dacia hybride, ik was benieuwd om deze wagen te testen. Al veel over horen vertellen, maar zelf nog niet met gereden. Dus nemen we de proef op de som en heb ik deze Dacia Jogger in hybride versie voor jullie getest!

Eerste indrukken van de wagen zijn positief, stoere snuit, koplampen met LED-dimlichten, het vernieuwde logo vooraan, zwarte velgen en de carrosserie in het Korstmos Kaki. De achterzijde is niet veel gewijzigd met het vorige model. Een grote achterklep die toegang geeft aan een koffer ruimte van 160 liter met mogelijkheid tot uitbreiden naar liefst 1819 liter. Het interieur bestaat uit gerecycleerde materiaal en heeft liefst zeven zitplaatsen (ook verkrijgbaar met vijf zitplaatsen). De achterste twee zetels kan je verwijderen indien je deze niet nodig hebt.

Als je plaats neemt achter het stuur heb je toegang tot een 8 inch mediadisplay met aanraakscherm. Het scherm geeft wel een ouderwets gevoel, maar doet wat het moet. Je hebt zelfs toegang tot Android auto en Apple CarPlay mits verbinding met een kabel. Ik heb wel slechts één usb poort gevonden en dat was op het dasboard naast het scherm. Omdat de kabel niet dwars over het dashboard zou hangen, hebben ze dit opgelost door een universele smartphonehouder te voorzien naast het scherm.

Deze Dacia Jogger heeft een 1.6 benzine motor met 140pk en heeft als eerste Dacia een hybride aandrijving en een automaat gekregen. Dit is dezelfde aandrijf lijn als de Renault Clio, Renault Capture of Nissan Juke waar hij zich al bewezen heeft en een vlotte overgang maakt tussen elektro- en verbrandingsmotor. Deze pittige motor doet een sprint van 0 naar 100km/u in 10 seconden. Het gemiddelde verbruik van deze hybride is 4,8 à 4,9 l/100km, volgens de fabrikant maar tijdens het testen in normale toestand was dit zelfs maar 4,6 l/100km! Je hebt zelfs een ECO-coaching die je verbruik nog kan verder helpen dalen.

De Dacia kan je verkrijgen in een ECO-G 100 (Benzine+Gas), TCe 110 (Benzine) versie en dit in de Essential, Expression of Extreme uitvoering. De hybride 140 is enkel te verkrijgen in de Expression of Extreme uitvoering.

Bij Dacia krijg je dus veel auto voor weinig geld door het eenvoudig te houden, wat meer basic en wat oudere technologie gebruiken dat nog goed is. Dacia is gekend voor goedkopere wagens en deze Jogger Hybride zit toch al aan 29.000 euro. Je vindt geen andere wagen met zeven zitplaatsen en hybride voor 29.000 euro, maar het is toch al een aardig bedrag voor een Dacia.

Als je weet dat de Dacia Jogger ECO-G 100 in de Essential uitvoering, met zeven zitplaatsen, al verkrijgbaar is voor 18.790 euro dan is het prijsverschil met de Hybride misschien wat groot.

    PLUS

  • Verbruik
  • Ruimte

    MIN

  • Prijs

De nieuwe Model 3 Performance

De nieuwe Model 3 Performance Zes jaar na de eerste Model 3 Performance lanceren we de nieuwe Model 3 Performance: een sterk gedifferentieerde prestatieuitvoering die

Lees verder »

Nieuwe Mercedes-Benz G 580

De nieuwe Mercedes-Benz G 580 met EQ-technologie Met de nieuwe Mercedes-Benz G 580 met EQ-technologie (energieverbruik gecombineerd: 30,3-27,7 kWh/100 km | CO₂-emissie gecombineerd: 0 g/km

Lees verder »

De smart Concept #5

De smart Concept #5 Met de smart Concept #5 introduceert het merk een middelgroot SUV-concept en zijn ruimste en meest veelzijdige voertuig tot nu toe.

Lees verder »

De nieuwe Opel Grandland

De nieuwe Opel Grandland Stijlvol en dynamisch, ruim en veelzijdig met een volledig geëlektrificeerde aandrijflijn – dat is de nieuwe Opel Grandland die vandaag door

Lees verder »

Volkswagen ID.7 Pro 77kWh

Volkswagen ID.7 Pro 77kWh Wagens uit Volkswagens geëlektrificeerde ID reeks zijn inmiddels al goed in onze samenleving ingeburgerd, maar de laatste toevoeging aan dit gamma

Lees verder »