Voor al jouw informatie over de automotive wereld
Infomotive.be
Voor al jouw informatie over de automotive wereld

Toyota RAV4 PHEV

©Toyota

Volgens Toyota combineert deze RAV4 hun krachtigste hybride technologie ooit om jullie zo nog schoner en verder te kunnen laten rijden.
De cijfers liegen er alvast niet om.
Met een 2,5-liter Hybrid Dynamic Force-benzinemotor en een intelligent vierwielaandrijfsysteem (AWD-i) sprint hij in slechts 6,0 seconden van 0 naar 100 km/u dankzij zijn indrukwekkende tractie en wonderbaarlijk vermogen van 306 pk.
De beste CO2-uitstoot (22 g/km) en het beste brandstofverbruik (1,0 l/100 km) in zijn klasse bewijzen dat de efficiëntie van de RAV4 Plug-in hybride afgestemd is op zijn moeiteloze prestaties. Een nieuwe 18,1 kW lithium-ionbatterij zorgt voor een rijbereik
van 75 km op zuiver EV-vermogen, terwijl de 6,6 kW boordlader de batterij in 2,5 uur volledig oplaadt.

©toyota
Opvallend in het interieur zijn de sportieve zetels welke toch comfortabel zijn en zich uitstekend lenen voor lange ritten. De versie waar wij mee rijden is voorzien van een JBL audiosysteem (Premium Plus versie). Samen met de uitgebreide veiligheidssystemen kom je zo niet alleen zorgeloos maar ook aangenaam op je bestemming aan. Enkele van deze veiligheidssystemen zijn:
  • Pre-Collision System met detectie van fietsers
  • Pre-Collision System bij dag en nacht met detectie van voetgangers
  • Full-range Adaptive Cruise Control
  • Intelligent Adaptive Cruise Control
  • Lane Departure Alert met stuurassistentie
  • Lane Trace Assist
  • Automatic High Beam
  • Road Sign Assist
Achteraan kan je ook nog steeds zeer comfortabel zitten. Er is meer dan genoeg been- en hoofdruimte. De kofferruimte is met zijn 520liter ook meer dan ruim genoeg.
©toyota

Deze plug-in hybride van Toyota komt er natuurlijk ook door de verstrengde Europese uitstootnormen. Hoewel toyota al lange tijd zuinige auto’s aan de man brengt zijn ze met deze PHEV ook een stapje verder gegaan in afwachting van volledige elektrische wagens.
Zoals boven vermeld gaat het hier om een 2.5 liter benzine motor met een gecombineerd vermogen van 306pk. Dit zorgt voor een zeer aangename en vlotte wagen. We malen zeer vlotjes enkele kilometers waarbij het omschakelen van elektrisch naar motorisch verbazend vlot verloopt.
Standaard rij je altijd elektrisch maar dit kan je simpel aanpassen.
Ook zijn er verschillende rijmodi die je naar eigen wensen kan instellen door te draaien aan de keuzeschakelaar die zich in de middenconsole bevindt. Wil je terug normaal rijden kan dit door de keuzeschakelaar even in te drukken.
In de middenconsole is er ook een ruimte voorzien om je smartphone draadloos op te laden.
Je smartphone connecteren kan natuurlijk ook met Google Android of Apple CarPlay.
Ook nog even vermelden dat je de achteruitkijkspiegel gewoon kan gebuiken zoals we dat altijd al gewoon zijn. Heb je bijvoorbeeld de hele kofferruimte vol liggen met spullen voor vakantie of verhuis of… dan kan je, door simpel aan het klepje te trekken, hier een digitaal beeld van maken. De camera filmt dan alles wat je moet zien in de achteruitkijkspiegel. Dit is heel even wennen maar snel ontdek je hoe handig dit wel kan zijn.

Ik geef nog mee dat je een RAV4 PHEV Dynamic plus kan kopen vanaf €57.250 .
De Premium Plus versie kost €60.020 .