Voor al jouw informatie over de automotive wereld
Infomotive.be
Voor al jouw informatie over de automotive wereld

Jaguar F-Pace S P400e

Deze middelgrote SUV kreeg recent een facelift en voor het eerst een efficiënte elektrische aandrijflijn. De Jaguar F-Pace P400e deelt zijn genen met de geëlektrificeerde Land Rover modellen. De prestaties zijn dan ook identiek aan de door ons eerder geteste Range Rover Velar P400e. Onder de motorkap schuilt er de nieuwe 2.0-liter viercilinder motor en die puurt een gecombineerd vermogen van 404 pk en 640 Nm uit zijn benzinemotor en elektromotor van 105 kW. De geavanceerde elektromotor wordt aangedreven door een 17,1 kWh sterke lithium-ionbatterij en draagt bij tot een CO2-uitstoot vanaf 49 g/km en een, op papier, brandstofverbruik vanaf  2,2 l/100 km. Dit alles is goed voor indrukwekkende prestatiecijfers van 0-100 km/u in 5,3 seconden, zeker gezien het gewicht van 2,2 ton. Volledig opgeladen kan de nieuwe P400e tot 53 km (WLTP) volledig elektrisch rijden, waardoor deze F-PACE PHEV het gemiddelde dagelijkse woon-werkverkeer in de EV-modus kan voltooien zonder dat hij hoeft te worden opgeladen. Met snelladen (32 kW DC) kan hij in 30 minuten van 0 tot 80 procent opladen, terwijl een wallbox thuis van 7kW in slechts een uur en 40 minuten van 0 tot 80 procent kan opladen. Tijdens onze testweek konden we een afstand van 43km puur elektrisch rijden (op winterbanden).

In het interieur vinden we het vernieuwde cockpitdesign wat dankzij het gebruik van luxueuze materialen en het weloverwogen gebruik van lichte kleuren heel aangenaam en ruim aanvoelt. Centraal in het nieuwe interieur vind je het 11,4” HD infotainmentscherm , uitgerust met het nieuwe Pivo Pro-systeem en helderder dan ooit. Dankzij de vereenvoudigde menustructuur en de intuïtieve bediening kan de bestuurder in de meeste gevallen in maximaal 2 tikken zijn gebruikelijke taken uitvoeren. Het gebogen scherm sluit mooi aan met de vorm van het dashboard, dit chemisch versterkte glazen scherm is voorzien van 2 coatings, eentje tegen reflectie en eentje tegen vingerafdrukken. Het systeem is ook uitgerust met een eigen stroombron waardoor het onmiddellijk beschikbaar is bij opstart van de wagen. De 3D Surround Camera-technologie biedt geavanceerde 3D-functies wat de bestuurder verschillende realtime beelden kan geven tijdens het manoeuvreren. Het vernieuwde stuurwiel is dan weer uitgerust met knoppen die onzichtbaar blijven tot ze oplichten, dit is afhankelijk van in welke menu je je bevindt. De zetels vooraan zijn voorzien van bredere kussens en op de hoofdsteunen is er een Jaguar logo gestempeld, terwijl een set ‘Est. 1935 Jaguar Coventry’ labels het erfgoed van het merk in de spotlight zetten.

Door de ionisatie van de interieurlucht door middel van nanotechnologie die allergene en onaangename geuren verwijdert wordt de luchtkwaliteit aanzienlijke verbeterd.

De respectabele kofferruimte van 485 liter is makkelijk toegankelijk. De deels verhoogde laadvloer is soms wel een moeilijk gegeven, de laatste 30 centimeter van de laadvloer naar de kofferklep die gaat schuin omlaag en daardoor kunnen de voorwerpen in het koffer tot tegen de kofferklep rollen en bij het openen eruit vallen.

De vernieuwde Jaguar F-PACE kan je bestellen vanaf 55 350,00 € (incl. BTW), de versie die wij reden, de S P400e,  kan je krijgen vanaf 76 700,00€ standaard of met een paar extra opties zoals ons testvoertuig voor 81 563,00€. Voor deze prijs krijg je een rijkelijk uitgeruste F-PACE P400e.

https://www.jaguar.be/nl/jaguar-range/f-pace/hybrid/index.html