Eerste test: Opel Astra E

We testten de eerste full electric Opel in de straten van Berlijn en wat voor één! Opel heeft enkele mooie stopplaatsen van Berlijn in de navigatie geplaatst, zo kunnen we zelf eens aanvoelen hoe deze Astra Electric rijdt.
Eerste indrukken, aan de buitenkant is er niets gewijzigd, maar aan een geslaagd concept moet je niets wijzigen. De Astra Electric blijft zijn gedurfde look behouden door zijn Vizor-grill en strakke lijnen. De Astra is gebouwd op het Stellantis-platform, maar heeft toch de afstelling van een Duitse wagen, autobahn proof.
Het vermogen wordt geleverd door een 54kWh lithium-ion accu naar een 115kW/156pk sterke elektromotor. Met een koppel van 270Nm doet deze Astra Electric een spurt van 0 naar 100km/h in 9,2 seconden en heeft hij een topsnelheid van 170km/u. Door het lage gewicht van deze Astra Electric, slechts 1679kg, heeft deze een actieradius van 418 kilometer en een verbruik van 14,8kWh/100km (WLTP). Op het einde van onze testrit in Berlijn, stadsverkeer en autobahn, zaten we aan een verbruik van slechts 12,1kWh/100km. Dit is een zeer goed resultaat als je weet dat ook de airco opstond omdat het 30 graden was die dag.

Trouwens de warmtepomp is standaard voorzien op deze Astra Electric alsook stoel- en stuurverwarming en het Pure Panel Pro dat volledig verglaasd is. Het Pure Panel Pro bestaat uit twee 10-inch schermen dat toegang biedt aan een intuïtief en gebruiksvriendelijk multimedia infotainmentsysteem.
In de wagen zit je nog steeds in de zeer comfortabele AGR-gecertificeerde ergonomische Sport Active-stoel. Dankzij de talrijke geluid reducerende maatregelen is het comfortniveau bijzonder hoog in deze wagen. Voor de veiligheid kan je optioneel de Intelli-Drive 2.0 systeem, wat voor het eerst beschikbaar is bij Opel, verkrijgen. Het integreert talrijke elektronische assistenten en combineert ze met halfautomatisch wisselen van rijstrook en intelligente snelheidsaanpassing.
Optioneel kan je de Pixel Intelli-Lux LED-verlichting nemen, dit verhoogd niet alleen het comfort voor jou maar ook voor je tegenligger.

De Astra Electric kan in minder dan 30 minuten worden opgeladen tot 80% bij een snel laadstation van 100kW DC. Standaard wordt Astra geleverd met een driefasige 11kW boordlader die je makkelijk kwijt kan in de koffer van 352liter, met de achterbank neergeklapt wordt dit zelfs 1268liter.
Vind je dit nog niet groot genoeg dan moet je niet lang wachten want dit jaar stelt Opel ook nog de Astra Sports Tourer Electric voor, de eerste volledig elektrische stationwagon!
PLUS
Verbruik (heel aangenaam verast!)
Design (binnen en buiten)
Uitrusting (prijs is nog niet gekend)
MIN
- Gaspedaal respons

Toyota BZ4X Style FWD
Toyota BZ4X Style FWD Deze keer testen we de nieuwe Toyota BZ4X Style FWD. Qua looks een beetje een buitenbeentje. Ik zag hem al op

De nieuwe Volkswagen Tiguan
De nieuwe Volkswagen Tiguan Lancering van nieuwe Tiguan-generatie met vooruitstrevende technologieën en charismatisch design Nieuwe evolutiefase van plug-inhybride aandrijvingen maakt een elektrisch rijbereik van ongeveer

De nieuwe Fiat 600 Hybrid
De nieuwe Fiat 600 Hybrid Na de officiële presentatie van de Nieuwe Fiat 600e in Lingotto op 4 juli, kondigt FIAT een hybride versie aan

Abarth 500e
Abarth 500e Met de mooie slogan, “More Abarth than EVer” kregen we op 22 november 2022 de nieuwe elecktrische reïncarnatie van de Abarth voorgeschoteld. De

Lynk & Co introduceert private leasing
Lynk & Co introduceert private leasing Lynk & Co lanceert private leasing. Deze nieuwe mobiliteitsoplossing is er voor klanten die zich richten op de lange

Nieuwe Peugeot E-3008
Nieuwe Peugeot E-3008 De Peugeot E-3008 is het eerste model dat gebruik maakt van het gloednieuwe STLA Medium-platform van Stellantis. Dit innovatieve platform is ontworpen