Voor al jouw informatie over de automotive wereld
Infomotive.be
Voor al jouw informatie over de automotive wereld

2020 TOYOTA HILUX

NIEUWE TOYOTA HILUX – EEN KRACHTIGERE MOTOR VOOR EEN OPVALLEND ONTWERP

  • Nieuwe 204 DIN-pk 500Nm 2.8 liter aandrijflijn
  • Robuust ladderchassis met verbeterde prestaties op verharde en onverharde wegen
  • Opvallend nieuw ontwerp en verbeterde boordinstrumenten en multimediatechnologie
  • Nieuw topmodel in Invincible-uitvoering voor vrijetijdsgebruik
  • onverharde wegen
  • Opvallend nieuw ontwerp en verbeterde boordinstrumenten en multimediatechnologie
  • Nieuw topmodel in Invincible-uitvoering voor vrijetijdsgebruik
Het segment pick-ups groeit gestaag in Europa. Van 154.000 voertuigverkopen in 2015 zal bij een verwachte segmentgroei van ongeveer 35% de jaarlijkse verkoop van pick-ups stijgen tot 208.000 stuks in 2023. Een groot deel van deze groei kan worden verklaard door de toenemende belangstelling voor de pick-up als een voertuig voor dubbel gebruik, zowel voor de zakelijke markt als voor de vrijetijdsmarkt.

AANDRIJFLIJNEN
•    Nieuwe, krachtigere 204 DIN-pk 500 Nm 2.8 liter aandrijflijn voor de meest veeleisende professionele en vrijetijdsgebruikers van Hilux 
•    Verbeterde zestrapsautomaat met uitgebreid vergrendelbereik

De 6-versnellingsbak is ook opgewaardeerd. Deze is nu voorzien van een vergrendelbereik die is uitgebreid in de 4e, 5e en 6e versnelling. De vroegere vergrendeling verbetert de reactie van de auto op het gaspedaal voor een directer gevoel van acceleratie.

2.8 Liter dieselmotor

De nieuwe, Euro 6d-conforme, DOHC, 16 kleppen, 2755 cc dieselmotor genereert 150 kW/ 204 DIN-pk bij 3400 tpm en, met automatische transmissie, 500 Nm koppel tussen 1600 en 2800 tpm. Het maximale koppel voor de versies met handgeschakelde versnellingsbakken is 420 Nm tussen 1400 en 3400 tpm. 

Deze nieuwe motor met automatische versnellingsbak versnelt de Hilux van 0-100 km/u in slechts 10,7 seconden (2,1 seconde sneller dan de bestaande 2.4 liter motor), heeft een gemiddeld brandstofverbruik van 9,5 l/100 km* en een CO2-uitstoot van 250 g/km*.

Hij is uitgerust met een common rail brandstofinjectiesysteem, een variabele turbocompressor met straalbuis en een watergekoelde intercooler. De maatregelen voor de beperking van uitlaatemissies bestaan uit een dieseloxidatiekatalysator (DOC), een dieseldeeltjesfilter (DPF), selectieve katalytische reductie (SCR) en extra ureuminjectie.

De combinatie van talrijke functies zorgt voor een maximaal vermogen en een maximale brandstofefficiëntie: 

RIJDYNAMIEK

•    Het ladderchassis combineert een uitstekende duurzaamheid met de torsiestijfheid die nodig is in de meest extreme off-road omstandigheden
•    Verbeterd comfort op de weg en betere rijeigenschappen met herziene vering en stuurbekrachtiging
•    Verbeterde off-road prestaties met een nieuwe automatische sperdifferentieel, lager motortoerental bij stationair toerental voor meer controle voor de bestuurder, vernieuwd VSC systeem, verbeterde gaspedaalreactie, speciale Variable Flow Control (VFC) voor aangepaste stuurkracht en nieuwe stuurhoekmonitor