Voor al jouw informatie over de automotive wereld
Infomotive.be
Voor al jouw informatie over de automotive wereld

Nieuwe Renault Master

  • Spectaculair design met een sterke persoonlijkheid, hoogwaardig en modern om alle professionals te begeleiden en het succesverhaal van Master voort te zetten met deze vierde generatie.
  • Aerodynamische bestelwagen met een tot in de kleinste details uitgewerkte aerodynamica om ongeacht de gebruikte energiebron de beste efficiëntie in zijn klasse te bieden.
  • Nieuw platform voor diverse energiebronnen om aan alle behoeften te voldoen: Blue dCi-dieselmotoren van 130 tot 170 pk met sterk verlaagde CO2– en verbruikscijfers, elektromotoren van 96 of 105 kW en een batterij van 40 of 87 kWh, met een WLTP-rijbereik van meer dan 410 km voor die laatste.
  • Nieuwe automatische negenversnellingsbak voor meer comfort.
  • Twintig geavanceerde rijhulpsystemen voor een optimale veiligheid en een innovatief dynamisch remsysteem voor een hogere efficiëntie ongeacht de lading, met een gehalveerde reactietijd en meer comfort voor de klant.
  • Laadmogelijkheden van de elektrische versies: ‘Vehicle To Grid’ (V2G, voertuig naar elektriciteitsnet) en ‘Vehicle To Load’ (V2L, voertuig naar elektrisch toestel) om accessoires van stroom te voorzien (later voorzien).
  • Een hoogtechnologisch mobiel designkantoor dat naar de bestuurder is gericht voor een betere ergonomie, en met een opbergvolume dat werd uitgebreid tot 135 liter.
  • Standaard op het hele gamma: OpenR Link-multimediasysteem, 10″-scherm, draadloze compatibiliteit voor Android Auto en Apple CarPlay en verbinding met het voertuig op afstand via de My Renault-app. Optioneel, ultramodern OpenR Link-systeem met Google-integratie: ruim vijftig apps via Google Play, HD-navigatie via Google Maps met Electric Route Planner, natuurlijke spraakinteracties met Google Assistant en tal van andere geconnecteerde diensten, draadloze smartphonelader.
  • De basiskenmerken van het bedrijfsvoertuig worden nog uitgebreid: keuze uit ruim veertig koetswerkversies en een oneindig aantal ombouwmogelijkheden. Een hoger nuttig laadvermogen bij voorwielaandrijving en een laadvolume van 11 tot 22 m3 (TBC) bij voor- of achterwielaandrijving, met een toegangsbreedte en laadlengte die tot de beste in deze categorie behoren.
  • Het enige voertuig in zijn klasse dat in Frankrijk wordt gebouwd: drie energiebronnen en alle koetswerkversies rollen van dezelfde productielijn in Batilly.
  • Commercialisering in het eerste semester van 2024.

Sinds hij het levenslicht zag in 1980 werden al meer dan drie miljoen exemplaren van Renault Master verkocht. Het model wordt nog steeds in Frankrijk gebouwd, meer bepaald in Batilly, in de buurt van Metz. Hij kan dus terugblikken op een rijk erfgoed van meer dan veertig jaar voor de eerste drie generaties, en een opmerkelijk succes met een historische leidersplaats in zijn klasse op de Europese markt. Renault Master wordt in meer dan vijftig landen gecommercialiseerd en is sinds 1990 ook op de Zuid-Amerikaanse markt actief. De vierde generatie van Renault Master maakt zich op om dat succes te bestendigen.

“Met Nieuwe Renault Master hebben we getracht zo dicht mogelijk bij de definitie van de ideale bestelwagen te komen. Ambachtslieden, ondernemers en fleetbeheerders vinden in Master een bestelwagen die op alle vlakken vooruitgang boekt en die hen op elk moment kan ondersteunen om een maximale productiviteit te verzekeren. Een bestelwagen waarop u kunt rekenen als een echte partner van het dagelijkse beroepsleven, ongeacht de gekozen energiebron.” Hélène Carvalho, verantwoordelijke voor het Renault Master-gamma