De vernieuwde Volkswagen ID.3
Fris design, hoogwaardige materialen en de nieuwste generatie hulpsystemen: dat is de nieuwe ID.3. Tweeënhalf jaar na de lancering van de eerste generatie komt de volledig elektrische bestseller van Volkswagen nu met een uitgebreide upgrade op de markt. Naast de nieuwste software wordt de compacte elektrische auto geleverd met een aangescherpt exterieur en verfijnd interieurdesign. Het kleurengamma is uitgebreid met nieuwe kleuren, waaronder Dark Olivine Green. Hoogwaardige en duurzame materialen weerspiegelen Volkswagens strategie voor de volledig elektrische ID. familie.
Aangescherpt design, verbeterde aerodynamica
Het exterieur van het volledig elektrische model uit de compacte klasse springt in het oog met een frisse en scherpe look: geoptimaliseerde luchtkoelopeningen en grote lakvlakken laten de voorkant vanuit elke hoek zelfverzekerd en vriendelijk overkomen. Een reden hiervoor is de nieuwe bumper. De motorkap lijkt nu langer doordat de zwarte strip onder de voorruit is verwijderd en uitsparingen aan de zijkanten de voorkant extra verlengen. VW heeft de aerodynamica geoptimaliseerd door een verbeterde luchtstroom rond de voorwielen – ook wel bekend als het “luchtgordijn”. Aan de achterzijde schitteren voor het eerst ook de tweedelige achterlichten in de achterklep.
Superieure kwaliteit, duurzaam en animal-free
Het interieur van de nieuwe ID.3 combineert modern design en duurzame materialen. Nauwkeurige naden in een contrasterende kleur versterken bovendien het gevoel van kwaliteit. VW gebruikt voor de deurbekleding en stoelbekleding het microvezelmateriaal Artvelours Eco, een stof die voor 71 procent uit recyclaat bestaat. Dit is een secundaire grondstof die wordt verkregen door plastic dat eerder als afval is afgevoerd minimaal één keer te recyclen. Artvelours Eco heeft dezelfde kenmerken qua look en feel en duurzaamheid als conventionele nieuwe materialen. Ook de interieuruitrusting is volledig animal-free.
Daarnaast werden tal van suggesties van klanten verzameld en geïmplementeerd als productverbeteringen en om het standaarduitrustingspakket te verbeteren. Zachte, schuimrubberen oppervlakken in de cockpit zorgen voor een nieuwe haptische ervaring. De vernieuwde binnendeurlijsten hebben ook zachtere en grotere oppervlakken.
Standaard intelligent verbonden
Met de nieuwe ID.3. wordt opladen eenvoudiger en nog handiger dankzij standaardfuncties zoals Plug & Charge – waarbij het voertuig zich authenticeert en het laadproces start wanneer de laadkabel is aangesloten op een laadstation – en de intelligente Routeplanner elektrische voertuigen. Op langere ritten berekent de routeplanner voor elektrische voertuigen laadstops, zodat de bestemming zo snel mogelijk kan worden bereikt – naast actuele verkeersinformatie en prognoses naast het laadniveau van de batterij. De laadstops worden dynamisch geëvalueerd op basis van de capaciteit van de individuele laadstations. Dit betekent dat de routeplanningsfunctie twee korte laadbeurten met hoog vermogen kan voorstellen in plaats van één lange laadstop met laag vermogen. Bovendien detecteert het systeem laadstations die bezet zijn – en stelt deze in de eerste plaats niet voor. Bijzonderheden kunnen met de gratis We Connect ID app naar de auto worden overgebracht.
Modern en intuïtief bedieningsconcept
De nieuwe ID.3 wordt geleverd met de nieuwste softwaregeneratie. Dit verbetert de systeemprestaties en kan draadloze updates ontvangen. Het compacte bestuurdersdisplay met een beeldschermdiagonaal van 13,4 centimeter (5,3 inch) wordt bediend op het multifunctionele stuurwiel. In het midden van de console bevindt zich het nu standaard 30,5 centimeter (12 inch) aanraakscherm voor het navigatiesysteem, telefoonfuncties, media, hulpsystemen en voertuiginstellingen. Bij het ontwerpen van de menustructuur is ook rekening gehouden met veel klantwensen. Zo is onder meer de indeling overzichtelijker geworden en bevindt het laadmenu zich nu op het eerste niveau van het touchscreen.
Het optionele augmented reality head-up display (AR head-up display) projecteert informatie zoals de rijsnelheid en dynamische navigatie-instructies op de voorruit. Voor de bestuurder lijkt deze informatie 10 meter voor het voertuig te staan – weergegeven in het juiste perspectief en duidelijk herkenbaar.
Jeep® en The North Face bundelen krachten voor speciale Jeep Avenger 4xe
Jeep® en The North Face bundelen krachten voor speciale Jeep Avenger 4xe Jeep® en The North Face hebben de handen ineen geslagen voor de creatie van
NIO ET7 Long Range
NIO ET7 Long Range NIO laat de Belgen voorlopig nog op hun honger zitten en zwijgt in alle talen over een Belgische introductiedatum. Het werd
Aston Martin DB12 Goldfinger Edition
Aston Martin DB12 Goldfinger Edition Aston Martin presenteert met trots de DB12 Goldfinger Edition, gemaakt door de op maat gemaakte personalisatieservice van het ultraluxe merk,
Toyota Motor Europe verkocht 912.671 Toyota- en Lexus-voertuigen in 2024
Toyota Motor Europe verkocht 912.671 Toyota- en Lexus-voertuigen in 2024 Toyota Motor Europe (2) (TME) verkocht 912.671 Toyota- en Lexus-voertuigen in de eerste negen maanden van 2024 en
Bang & Olufsen en Ferrari slaan handen terug in elkaar
Bang & Olufsen en Ferrari slaan handen terug in elkaar Vandaag komt Deense geluidskunst samen met Italiaanse flair, want Bang & Olufsen kondigt zijn tweede
Nissan opent orderboeken van ARIYA NISMO
Nissan opent orderboeken van ARIYA NISMO Nissan opent op 17 oktober de pre-orderboeken van de ARIYA NISMO exclusief via www.nissan.be. Het is een spectaculaire aanvulling op de